אם החלטתם להתחיל לתרגל יוגה, תשמחו לדעת כי בחרבי הארץ פועלים מאות מרכזי יוגה המציעים שיעורי יוגה למתחילות ומתחילים במגוון סגנונות המתאימים לכל אדם, בכל גיל ובכל מצב גופני.

פירוש המילה יוגה בסנסקריט עתיקה הוא "איחוד". האיחוד הזה מתבטא בחיבור בין הגוף לנפש, בסינכרון בין הנשימה למצב הרגשי והנפשי ובשילוב של מערכות הגוף השונות כדי להביא למצב תודעתי ממוקד. תרגול יוגה בצורה עקבית תורמת לגוף שפע של יתרונות: עוררות מערכת הנשימה ומחזור הדם, חיזוק האיברים (בעיקר ביוגה המתמקדת בתרגול פיזי), חיזוק הריכוז ויכולת ההתמדה, שיפור אורך הרוח וכמובן רוגע ושקט נפשיים המסייעים לנו להתמודד עם לחצי היומיום.

למידה של יוגה

ניתן למצוא שיעורי יוגה למתחילים לפי הצורך הייחודי שלכם, בין אם אתם רוצים לתרגל יוגה שתשפר את הכושר שלכם ואולי גם תחטב אתכם, ובין אם אתם רוצים להתחבר יותר לצד הרוחני והרגשי בכם. מהם סוגי היוגה הפופולריים ביותר שניתן למצוא בהם שיעורי יוגה למתחילים?

אשטאנגה יוגה – אולי התרגול הפופולרי ביותר בישראל. זהו תרגול פיזי מאוד המתמקד במעבר מהיר בין אסאנה (תנוחה) אחת לשניה ובזרימה מהירה. תרגולי אשטאנגה יוגה הם יותר מאתגרים פיזיים ואם אתם שוקלים ללמוד אותם – תתכוננו להזיע.

ויניאסה יוגה – יוגה המתמקדת שילוב בין תנועה לנשימה ובזרימה בין התנוחות. שיעורי ויניאסה יוגה יכולים להיות שונים מאוד אחד מהשני בהתאם למורה המלמד אותם, מכיוון שזה סגנון שמאוד נתון לפרשנות האישית של המורה. ויניאסה יוגה גם היא פיזית ומאתגרת, אך היא מומלצת מאוד כשיעור יוגה למתחילים.

איינגר יוגה – סגנון יוגה המתמקד בשהייה ארוכה בתוך כל אסאנה וברמת דיוק גבוהה בביצוע שלהן. שיעורי יוגה למתחילים בסגנון איינגר נעשים בשילוב אביזרים כמו רצועות, בלוקים מגביהים, שמיכות וכיסאות שנועדו לסייע למתרגלים לבצע את התנוחות בצורה הטובה ביותר ובכך לסלק הרגלים גופניים שליליים היוצרים נזק לגוף.

האטה יוגה – סגנון שהופך לפופולרי מאוד בישראל בשנתיים האחרונות. מדובר בתרגול יוגה רך ועדין יותר המתמקד בפיתוח מודעות לתנועה, נשימה מסונכרנת וטיהור של מערכות הגוף השונות. אם באתם להזיע – זה לא שיעור יוגה למתחילים שיתאים לכם, אבל כשיעור משלים ליוגה פיזית הוא תורם רבות מכיוון שהוא עוזר להבין את משמעות היוגה גם בהיבט הרוחני יותר.

דגשים חשובים לפני שמגיעים לשיעור יוגה למתחילים:

  • אם אתם סובלים מבעיה גופנית, עליכם ליידע את המורה שלכם לפני שאתם מתחילים לתרגל כדי להימנע מתנוחות שיסבו לכם מאמץ רב מדי שעלול ליצור נזק נוסף בטווח הרחוק. בנוסף, המורה יוכל לתת לכם דגשים לביצוע התנוחות כדי לשמור עליכם.
  • הדגש ביוגה הוא לא על מאמץ וכאב אלא על ביצוע מדויק, לכן אם אתם מרגישים שאתם מתאמצים יתר על המידה, כדאי שתרפו בהקדם כדי לא להביא את הגוף שלכם למצב קיצוני.
  • התמדה היא מילת המפתח – שיעורי יוגה למתחילים יכולים להיות קצת מאתגרים, אך תוך כמה שבועות תראו שטווח התנועה שלכם גדל, הגוף ויכולת הריכוז מתחזקים והשינוי ניכר בכל תחומי החיים.
  • התנסו בכמה שיותר שיעורי יוגה למתחילים – בדקו איך הגוף שלכם מגיב לסגנונות השונים ומה עושה לכם טוב יותר. בנוסף, התנסו באותו סגנון עם מספר מורים. חיבור טוב עם מורה יוגה יכול לתרום רבות להתמדה שלכם ולביצוע איכותי יותר של התנוחות ולהפוך אתכם לחובבי יוגה נלהבים.
  • את תרגולי היוגה מומלץ לעשות על קיבה ריקה ולהימנע מאכילה כ-3 שעות לפני האימון, כדי שלא לבצע את התנוחות בתחושת חוסר נוחות או כובד.
  • לשיעורי יוגה למתחילים אפשר להגיע ללא כל ציוד – כמעט כל סטודיו יוגה מציע מזרני יוגה ואביזרים מסייעים למתרגלים כך שאתם רק צריכים לדאוג להגיע בבגדים נוחים לתרגול.

למידע נוסף ועשיר על יוגה:

https://sinaivibes.co.il/%D7%99%D7%95%D7%92%D7%94

שיהיה לכם תרגול נעים ואיכותי!

תגובות