הפקתם מופען או סדנא בעלי ערך ייחודי, השקעתם המון ואתם מעוניינים לשווק אותה ברשתות החברתיות בצורה הכי יעילה ומקדמת שאפשר. איך עושים זאת? להלן 8 טיפים לשיווק איכותי ומקדם.
שימוש ויזואלי מושך ומרתק
ישנן שניות בודדות במקרה הטוב כדי למשוך את תשומת לב הגולש. הדבר הראשון שילכוד את עיניו הוא האלמנט הוויזואלי, (תמונה בדר"כ או סרטון /גיף) ככל שהוא יהיה מושך יותר, הגולש ישים לב אליה ויעצור את הגלילה. כדי ללכוד תשומת לב יש לשים לב לכל פרטי הויזואל כי הם יוצרים את העניין הראשוני. עוד מידע בנושא תמצאו באת סושיאל בוסט.
קריאייטיב נכון לקהל נכון
חייבת להיות מודעות לקהלים השונים המתעניינים במוצר (סדנא או מופע במקרה זה). איך לפנות לכל קהל בשפה המתאימה לו עם ויזואל המעניין אותו. כך ניתן לקבל דירוג גבוה יותר מפייסבוק, חשיפה מוזלת, עלות משופרת לתוצאה, והעיקר, קהל מחובר יותר לפרסום.
חריש עמוק בקהל היעד
לאחר פילוח סוגי קהלים ואיתור קהל היעד האידיאלי, יש להבין מה הוא יאהב לראות ולצרוך ולהניח במרכז הפרסום את התשוקות של הקהל. כמו כן, ניתן להוציא נתונים מניתוחי קמפיינים שהסתיימו במידה והקהל היה מעורב ופעיל בפרסום. מידע זה אמור להשביח פוסטים שיועלו בעתיד.
גודל הקהל
יש לזהות את הגודל ולבדוק אם המסר שהועבר עבר ונתפס בגודל קהל היעד. (לדוג': לקהל יעד של כ-2000 יהיה צורך ב-4-5 הופעות פרסום).
שימוש בהוכחה
מאחר והקהל נחשף למסרים פרסומיים רבים ויהיה לרוב סקפטי לגבי המידע, חשוב להביא 'הוכחה' וביסוס לדברים כדי לייצר אמון ברשת החברתית.
הוכחה הינה מידע שלקוח פוטנציאלי יכול לאמת לפני החלטה על שיתוף פעולה.
דוגמאות להוכחות: שם לקוח נחשב וממותג, זכיה בפרס מסוים, תעודה יוקרתית ועוד.
שימוש בהמשכיות
כשמעבירים את קהל היעד לדף נחיתה או אתר חשוב לשמור על המשכיות של השפה והנאות שהיו בפייסבוק, גוגל או באינסטגרם. כיוון שדבר זה מחזק את חווית הלקוח מפני שהפרסום שתפס את תשובת ליבם ועמוד היעד מדברים באותה שפה.
בחירת ייעוד קמפיין נכון
בשביל קמפיין מוצלח יש לבחור המטרת קמפיין מתאימה:
מאחר ופייסבוק הינו כלי טכנולוגי ואוטומי שמביא תוצאות מדהימות לפרסום נכון, חשוב להבין מהי משמעות מטרת הקמפיין. (לדוגמא: בחירת מטרת קמפיין 'מעורבות' בשביל לייצר רכישות באתר, לא תשיג את המטרה).
פייסבוק יודע להביא תוצאה לפי בקשה, לכן חשוב לבקש את מטרת קמפיין הנכונה שאליה מכוונים.
יצירת נוסחה מנצחת
ברוב המקרים המפרסם עושה קידום פוסט ספציפי ומקווה לתוצאות והן לא באות.
מומלץ ליצור נוסחה מתקדמת יותר ולהעביר את הגולש במסע פרסום חוויתי שבסופו הוא ירצה מאוד לרכוש את המוצר או השרות.
דוגמא אחת מתוך רבות לפרוט השלבים שיעבור לקוח עד לרכישת מוצר:
- פרסום פוסט ערך או מידע מעורר עניין וקידום מודעת הפרסום בקמפיין 'מעורבות'.
- לקיחת 'דמי רצינות' מהלקוח ופרטי טלפון ומייל ושליחת מדרך דיגיטלי במייל.
- מכירה או הצעה של השרות.
- סבירות גבוהה לרכישה מצד הלקוח.
מקדמים מופע או סדנא?
לאחר הכרות עם 8 טיפים אלו, המקיפים את הנושא ונותנים כלים לשיווק של מופעים וסדנאות ברשתות החברתיות באמצעות שימושים ויזואליים מרתקים, פנייה נכונה לקהל היעד, שימושים יעילים ועריכת קמפיין מנצח. אנו בטוחים שהמוצר שלכם יקודם בצורה הכי טובה שאפשר.