כשהייתי ילד בן 15 וחצי, התקבלתי לשלוחה הצעירה של אגודת הקוסמים. כן כן, יש דבר כזה. מדובר על שלוחה של אגודת הקוסמים שבה נמצאים כל הקוסמים מתחת לגיל 18 שעוברים מבחן קבלה. שם הם לומדים ומשתפרים עד שהם מגיעים לגיל 18 שבו הם מצטרפים לאגודת הקוסמים הבוגרת והרשמית. אני לא אשכח שבמפגש הראשון אחרי האודישן שבו התקבלתי, הגיע קוסם ותיק והוא שאל אותנו מי לדעתנו הקוסם הכי טוב בעולם. כל אחד כמובן זרק שמות מפוצצים כמו: דיויד קופרפילד, כריס אנג'ל, דיינמו וכדומה.
התשובה לשאלה זו הייתה: "הקוסם שמופיע הכי הרבה פעמים הוא הקוסם הטוב ביותר בעולם" ולכן – דיויד קופרפילד נחשב לקוסם הטוב ביותר בעולם. גם אם יש קוסם מדהים שגר בסין ויש לו יכולות מטורפות שאין שני להן – הוא עדיין נחשב לקוסם פחות טוב מדיויד קופרפילד מאחר והוא מופיע פחות.
אז… למה דיויד קופרפילד מופיע כל כך הרבה פעמים ואילו על הסיני המוכשר שהבאתי לצורך הדוגמא אף אחד לא שמע? ובכן… הכל מתחיל משיווק.
אז מה זה בעצם שיווק?
שיווק זה להגיע אל קהל היעד שלך ולהציג בפניו את המוצר שלך. זה יכול להיות שיווק אקטיבי שבו אני יוזם את הצגת המוצר, וזה יכול להיות שיווק פאסיבי שאני בעצם דואג שמי שיחפש את השירות אותו אני מציע – יגיע אליי.
אילו סוגי שיווק קוסם צריך לעשות
אם אנחנו מדברים על שיווק אקטיבי – כדאי מאוד שבטופס יצירת קשר באתר שלכם יהיה שדה של "כתובת מייל" משום שכל כתובת מייל כזו – זה בעצם לקוח פוטנציאלי שכבר התעניין בשירות שלך ועכשיו אפשר לעניין אותו בשירות פעם נוספת או בשירותים נוספים אותם אני מציע.
בנוסף, ניתן לחפש כתובות מייל של מתנס"ים, מנהלות משאבי אנוש, רכזים קהילתיים, בתי ספר וכל מוסד אחר שמופע קסמים יכול לעניין אותו בעתיד. זה אומנם נשמע מופרח אבל בסופו של דבר כשמגיע יום שבו אותו מוסד רוצה לקיים הפעלה – הוא פשוט יזכר שיש לו משהו במייל, הוא יפתח את המייל ומי שדאג להישאר בתמונה כמה שיותר במהלך השנה – אותו הוא יזמין.
שיווק פה לאוזן מלקוחות שכבר ראו את מופע הקסמים
אין ספק שהשיווק הטוב ביותר הינו פה לאוזן! למי שזה מספיק לו – זו ברכה והמאמר הזה מיותר בשבילו. אך לרוב העסקים השיווק מפה לאוזן אינו מספיק ובטח שלא מספיק יציב.
פרסום בפייסבוק
גם פרסום בפייסבוק נכלל תחת הגדרת "שיווק אקטיבי". אך פרסום בפייסבוק נחשב לטוב יותר מאחר וכאן אנו יכולים לטרגט את קהל היעד שלנו. אם למשל אנו מכוונים לפרסום כזה שיוביל לאנשים שמחפשים להזמין קוסם ליום הולדת – אמהות בנות 35 עד 60 מאיזור המגורים שלנו שיש להם ילדים מגיל 4 עד 9 יכול להיות אחלה של פילוח שיוביל לתוצאות טובות.
לגבי שיווק פאסיבי – אתר אינטרנט תדמיתי הינו הבסיס. זה בעצם מראה שאתם קיימים. מומלץ מאוד שהאתר יראה טוב, ושהבניה שלו תהיה בניה איכותית עם דגש על התאמה למנועי החיפוש. כך, אם לקוח שראה את מופע הקסמים שלכם בהזדמנות כזו או אחרת והוא זוכר את השם שלכם ויש לילד שלו יום הולדת בקרוב והוא רוצה להזמין אתכם – הוא בקלות יוכל להקליד את שמכם בגוגל ולהגיע אל האתר שלכם.
קידום אתר קסמים בגוגל
בהמשך הדרך, ניתן לפנות אל מקדמי אתרים שידאגו שהאתר שלכם יופיע בעמוד הראשון בגוגל גם אם לא יחפשו את השם שלכם ספציפית אלא הגדרות כלליות כגון: קוסם ליום הולדת, קוסם לילדים, קוסם ועוד.
קידום רימרקטינג לקוסמים
דרך נוספת לשיווק איכותי נקראת "רימרקטינג" או בעברית – שיווק מחדש. גם את זה עושים על ידי איש מקצוע שמבין בפרסום בגוגל. הוא בעצם ידאג שאם לקוח פוטנציאלי נכנס לאתר שלכם – מאותו רגע ועד חודש לאחר מכן יופיעו לו בכל מיני אתרים גדולים פרסומות של העסק שלכם. כך אתם למעשה רודפים אחריו ולא נותנים לו לשכוח אתכם.
בכל מקרה – חשוב מאוד להבין שעסק שלא משקיע לפחות 20% מהמחזור שלו על פרסום ושיווק – יש לו בעיה. כל הבסיס של כל עסק בעולם הינו שיווק, וכולם רוצים לשווק ולהגיע אל הלקוחות. אבל מעטים העסקים שבאמת עושים, יוזמים ומשווקים.
חלוקת מגנטים לאחר הופעות קסמים
דבר נוסף שיכול לעזור מאוד הינו חלוקת מגנטים לאחר מופע הקסמים. מגנט ולא כרטיס ביקור מאחר ומגנט תולים על המקרר והוא נשאר שם. כרטיס נעלם בשניה. ממש כמו קסם. חשוב להסביר לילדים על חשיבות המגנט, מה עושים איתו ולמי נותנים אותו. בנוסף – חשוב למתג את השם שלכם באופן כזה שיהיה קל לזכור אותו. אני למשל בכל הופעה פותח בזה שהשם שלי הוא לול הקוסם וזה לא לול של תינוקות או תרנגולות. הילדים צוחקים, אבל אחרי זה שהם חוזרים הביתה הם זוכרים שהשם שלי קשור לתרנגולות ותינוקות ומהר מאוד הם נזכרים שקוראים לי לול הקוסם. עוד על השם לול הקוסם תוכלו למצוא כאן.
שיהיה בהצלחה ואני מאוד מקווה שאת השם שלכם אני כבר אמצא.
שיווק – זה שם המשחק