קסם של לוחם

לפני פחות משנתיים הוא היה חלק מהצבא שנלחם מול החמאס במצבע "צוק איתן". כיום, לאחר עבודה קשה הוא הפך להיות קוסם מן השורה הראשונה. הכירו את סיפורו הקסום של עשהאל דרייר המכונה – לול הקוסם הדגול.

עשהאל דרייר (23) החל את הזיקה למקצוע כבר בגיל 10, סביו הראה לו קסם באמצעות חפיסת קלפים, "כל כך סיקרן אותי הקסם שסבא שלי עשה לי שלא יכולתי ללכת לישון באותו הלילה. פשוט קניתי באותו יום חבילת קלפים ואני זוכר שישבתי כל הלילה עם החבילה שעות על גבי שעות. וכך זה המשיך כל יום קרוב לחודש, כל לילה אני, הלילה וחבילת הקלפים יושבים אל תוך הלילה ומנסים לפענח את התעלומה. לקח לי 6 שנים להגיע אל המטרה – ביצוע הקסם של סבא בצורה מושלמת! אבל הדרך שווה לי את הכל! בדרך למדתי לעשות כל דבר עם חבילת קלפים! – להעלים קלפים, לערבב, לגרום להם להופיע במקומות שונים, ועוד…"

איך המשכת את הזיקה לעולם הקסמים? הרי קסמים זה לא רק קלפים.

חבילת הקלפים היא הבסיס לכל עולם הקסמים. מצאתי את עצמי בלי כוונה עם בסיס חזק, וזה המרכיב הכי חשוב בעולם הזה. הגיל 16 שמעתי ברדיו על אגודה בשם "אגודת הקוסמים", הייתי צעיר ולא חשבתי שיש לי סיכוי להיכנס לשם, אבל בכל זאת ניסיתי את מזלי והקלדתי בגוגל "אגודת הקוסמים". מהר מאוד הבנתי שיש באגודה הזו מין שלוחה של קוסמים צעירים. באותו יום התקשרתי לאחראי וקבעתי אודישן. כנראה שהאודישן היה מוצלח והתקבלתי. כשהתקבלתי לאגודה קיבלו אותי בזרועות פתוחות ומחבקות! הכרתי שם קוסמים שיום הם החברים הכי טובים שלי, ועד היום כל חודש יש מפגש של כל הקוסמים שבו מעבירים מידע, עושים קסמים אחד לשני וכו'… הייתי מאוד בעניין של קסמים ולכן מאוד המתמדתי ללכת לכנסים. בכל כנס יש גם הרצאות וכו' ושם למדתי את תורת הקסמים.

מתי הופעת בפעם הראשונה?

בגיל 16 וחצי הופעתי בפעם הראשונה בתשלום! אני זוכר את זה כאילו זה היה אתמול – זה היה לכבוד יום ההולדת של הילדה של השכנים שלי. היה מאוד חובבני אבל כיף גדול! אחרי ההופעה ישבתי עם חברי למקצוע ובניתי מופע מקצועי, ואז נכנסתי לרצף של הופעות עד לגיוס לצה"ל…"

עשהאל החל להופיע בגיל מאוד צעיר והיה להבטחה גדולה בתחום, אך את השירות הצבאי שלו עשה ביחידת דובדבן בדרך קשה ומפרכת מאוד. וכך הוא מספר כיצד התקבל ליחידת דובדבן:

"באגודת הקוסמים סיפרו לי שיש תפקיד בצבא שנקרא "קוסם צבאי", אבל האופי שלי פשוט לא הסכים לי ללכת לשם. הרגשתי שאני יכול לתת יותר מזה, רציתי סיירת. ידעתי שזה יפגע לי מאוד בחלום להיות קוסם מפורסם ומצליח, אבל בלב כבד זו הייתה ההחלטה שלי. עשיתי גיבוש צנחנים וקיבלתי "מאותר דובדבן" – שזה אומר שנציג מיחידת דובדבן ראה אותי בגיבוש והחליט שהוא רוצה אותי ליחידה במידה ואעבור את הגיבוש הנוסף שיחידת דובדבן עושה. זהו גיבוש בן 3 ימים, מאוד מפרך. אני זוכר שכל הגיבוש, בזחילות בבוץ כשהיה לי ממש קשה והשכל אמר לגוף להפסיק – אמרתי לעצמי בלב "3 ימים בשביל 3 שנים…" הסתיים הגיבוש והתקבלתי ליחידה. אני זוכר שבשרשרת החיול עברתי דרך קצין מיון והוא במקרה ראה הופעה שלי, אז הוא שאל למה אני לא הולך להיות קוסם צבאי?! הסברתי לו שאני מעוניין להיות קרבי והוא צחק עליי הרבה אבל נשארתי בשלי. במהלך השירות הצבאי ובמיוחד בתקופת ההכשרה (14 חודשים) כמעט ואין זמן חופשי. אני זוכר שבתקופת ההכשרה נתנו לנו רק שעה ביום זמן פנוי לעשות מה שאנחנו רוצים (שעת ת"ש). – כל יום דאגתי לפחות חצי שעה לשמור על כשירות בקסמים. אפילו משהו מינימאלי רק לא להחליד. כשהסתיים המסלול והפכתי ללוחם, מן הסתם שהלחץ קצת יורד ויש טיפה יותר שבתות בבית, ואני זוכר שכל שבת שהייתי בבית – הייתי קובע איזה מופע. לא בשביל הכסף, יותר בשביל הנשמה. לשלב תחביב בשירות קרבי זו משימה לא פשוטה. יש שבתות שאתה תופס כוננות. בשבתות אלו לא הייתי קובע מופעים מחשש שאני יוקפץ לבסיס ולא אוכל להגיע.

"עשהאל החל להופיע בגיל מאוד צעיר והיה להבטחה גדולה בתחום, אך את השירות הצבאי שלו עשה ביחידת דובדבן בדרך קשה ומפרכת מאוד."

המורכבות בלהיות לוחם ביחידה עילית, והרצון להיות קוסם מן השורה, נתקלת לפעמים בסיפורים שלא נמצא בשום מקום אחר:

"יש לי זיכרון מיוחד מפעם אחת שלא הייתי בכוננות ויצאתי ביום חמישי הביתה, קבעתי לעצמי מראש מופע ביום שישי, ופתאום אני מקבל טלפון מהמפקד שאומר לי שנזרק בקבוק תבערה על רכב שנסע ואנחנו בנוהל הקפצה – צריך עכשיו לעזוב הכל ולהגיע לאיזור הפיגוע – יוצאים לעצור את זורק הבקבוק. ידעתי שזו משימה חשובה, אבל כל כך פחדתי שהמשימה תיגרר עוד לילה ועוד לילה ולא אוכל להגיע לאירוע שקבעתי ביום שישי. ומה עם הילד יום הולדת שקוסם אמור להגיע ליום ההולדת שלו? מה איתו? אותו זה מעניין שאיזה מחבל קם בבוקר והחליט לעשות פיגוע ובגלל זה יום ההולדת שלו התבטל? כאב לי הלב. התפללתי בלב שנצליח לעצור את המחבל באותו הלילה וישחררו אותנו לבית בשישי בבוקר ומיד אסע ליום ההולדת ואעשה שם כיף גדול לכל הילדים! (בצבא גם למדתי שלישון זו פריבילגיה). הגענו לאיזור ההקפצה, כמה שיותר מהר הגענו למקום שהוא היה מודיעין שזורק הבקבוק תבערה נמצא, עצרנו אותו והסיפור הסתיים! למחרת על הבוקר שיחררו אותנו, והיה אחלה של יום הולדת! רק אני ידעתי מה עשיתי לפני כמה שעות ומה אני עושה עכשיו…"

עשהאל השתחרר לאחרונה משירותו הצבאי, במהלך השירות עשהאל לקח חלק בלחימה במבצע "צוק איתן" וגם במבצע "שובו אחים". עשהאל משתף אותנו בתקריות שקרו לו במהלך הלחימה:

"בשירות שלי זכיתי להשתתף ב2 מבצעים חשובים במיוחד. הראשון – שובו אחים" תקופה של שלושה שבועות שבה היינו בחברון כל יום ופשוט לא הפסקנו להיכנס לכפרים ולעצור אנשים שקשורים בדרך כזו או אחרת אל חוטפי הנערים. לילה אחרי לילה לפעמים בלי שינה, לפעמים בלי אוכל וכמעט תמיד בלי מקלחת. פשוט ברגע שעולה מידע כלשהו על מישהו שצריך לעצור – אתה מוקפץ לאיזור ומבצע את המעצר. המבצע השני שזכיתי לקחת בו חלק הוא "צוק איתן". שבוע בתוך עזה. שבוע שבו אתה לומד להכיר את עצמך מחדש, להעריך את החיים, וסוף סוף למצה את כל מה שלמדת במסלול ההכשרה. שיא הלוחמנות. הלחימה הייתה קשה, היו פצועים, אני זוכר שפיניתי גופה תחת אש, שזרקתי רימון לתוך בית שבו היה מחבל, ירי פנים אל פנים מול מחבלים, ובעיקר הרבה ניסים. במהלך הלחימה אני הייתי "נווט חוד" – החייל שתפקידו לנווט את הכוח – החייל שהולך ראשון ונכנס ראשון לבתים שצריך לכבוש. ביום הרביעי ללחימה הצוות שבו הייתי קיבל משימה – לכבוש שורת בתים שהיה חשש למחבלים בתוכם. התחלנו לכבוש בית בית ובאחד הבתים הגוף שלי פתאום קפא במקום. זה קרה פעם אחת בכל שבוע הלחימה וזו הייתה בדיוק הפעם שבה באותו בית היו שישה מחבלים חמושים היטב! אש תופת נפתחה לכיוון הכוח שלנו ושלושת החיילים שנכנסו ראשונים נפצעו. ישר ביצענו יציאה מהירה מהבית תוך חילוץ הפצועים, והתחלנו למוטט את הבית עם טילים וירי מכל הכיוונים. במהלך הלחימה מצאתי את עצמי נלחם לצידו של רב סמל במילואים עומרי (קיבל את צל"ש הרמטכ"ל) ולאחר שנפצע גם לטפל בו לפנות אותו. רק במהלך הלחימה אתה פתאום מבין כמה החיים מקבלים משמעות חדשה ופתאום זה שלמשל איחרת לאיזו ישיבה חשובה, או שאתה לא מוצא איזה משהו – זה שטויות! יש אנשים שבאותו רגע מסכנים את כל חייהם ואתה מתעצבן מאיזו שטות כזו או אחרת…"

למרות הרגעים הקשים בקרבות, והשירות הצבאי הנועז של עשהאל, החלום להיות קוסם נותר בראש מעייניו:

"בכל השירות הצבאי ללא דעך בי לרגע החלום הזה של להיות קוסם ליום הולדת, לעשות שמח באירועים, להתפרנס מזה, ועכשיו שאני משוחרר זה סוף סוף ההזדמנות שלי להגשים אותו! אני מחכה לזה כבר 3 שנים… להיות קוסם זה לא רק בשעתיים שבהם אתה מעביר יום הולדת לילדה בת 6 או לילד שחוגג בר מצווה. להיות קוסם זה לחשוב כל היום איך להיות יותר מקורי ויותר יצירתי במופע הבא שלך, איך להפוך את המופע לטוב יותר, איך להוסיף דברים ואפשרויות, לחשוב על בדיחות, לכתוב קטעים… זו משרה מלאה ומאתגרת ורק מי שמספיק רוצה ומוכן להקריב – מצליח. (זו גם הסיבה שאין הרבה קוסמים…) ב19 לפבואר 2015 טסתי לאנגליה לחמישה ימים לצורך השתלמות מקצועית. מידיי שנה מתקיים שם כנס של קוסמים מכל העולם שבו לומדים קסמים חדשים, מדברים עם קוסמים מכל העולם, משתפים חברים במופע שלך שיעזרו לך לשפר אותו. זה כנס חובה לכל קוסם מקצועי! כי כמו שאמרתי – קוסם מקצועי לא מסתפק במופע שכבר יש לו, תמיד צריך לחפש איך אפשר לשפר ולהיות יותר טוב וללמוד לעשות דברים חדשים. בתור קוסם אני צריך לחסוך לפחות 10,000 שקל בשביל כנס כזה במהלך השנה. ב6 ליולי 2015 הייתי באיטליה בכנס הקוסמים הגדול ביותר בעולם! זהו כנס המתקיים כל 4 שנים (ממש המונדיאל של הקוסמים). בכנס הזה הכפלתי את כמות הידע שלי. שבוע שלם של קסמים, הרצאות, מופעים, תחרויות ועוד… עלות ההשתתפות בכנס כזה מגיע ל15,000 ש"ח ואף יותר. אתה חייב להיות קוסם טוב בשביל להגיע לכאלה סכומים של חיסכון כל שנה. אם לא תהיה טוב בזה – לא יזמינו אותך לאירועים, ואם לא יזמינו אותך – לא יהיה לך כסף להגיע לכנסים הללו. זה מן מעגל כזה שרק אם באמת יש לך את זה – אתה יכול להצליח בתחום. אין קיצורי דרך.

במחשבה לאחור, אתה חושב שבחרת נכון?

אני מאוד שמח שבחרתי לשרת שירות קרבי ומשמעותי, למרות כל הוויתור הזה במשך 3 שנים על התחום, על האהבה שלי למקצוע ועל הנוחות, אני מרגיש שרכשתי כלים לכל החיים בשירות שבחרתי, כלים שאי אפשר לעמוד בשום סכום שבעולם. שלא נדבר על כמות הפעילויות שלקחתי בהם חלק וסיכלתי פיגועים במדינת ישראל – מדינת היהודים שזו זכות שאין דומה לה.

משהו אחרון לסיום?

אני קורא לבני הנוער – לכו תעשו שירות משמעותי! החיים יחכו לכם 3 שנים, זו הייחודיות של מדינת ישראל שבה בגיל 18 במקום להתחיל ללמוד תואר, הולכים ועושים צבא! לומדים שיעור אמיתי לחיים ולא עוד איזה שיעור בחשבון.  עכשיו שאני משוחרר אני רק מחפש לטרוף את העולם! יש לי מופעים שונים לכל אירוע שרק אפשר לחשוב עליו: מבריתות וימי הולדת דרך בר מצוות ומופעים לכבוד החגים ועד לאירועי החברה הגדולים ביותר.

קוסם-ליום-הולדת-לילדים-מכווץ

מה היה לנו עד עכשיו?
לול הקוסם מוציא סרטים מהפה
לול-הקוסם-הדגול
לול-הקוסם-הדגול-כיתוב

רוצים לשמח את הילד או הילדה ביום המיוחד שלהם? השאירו פרטים וקבלו הצעת מחיר מיידית!

השירותים שלי
באותו נושא
כמו קסם: הסודות להצלחת העסק שלך

יש כמה סודות כמוסים שעוברים מפה לאוזן. אלה מאפשרים לבעלי עסקים להגשים את חלומם ולהביא להצלחה גדולה של העסק. מדריך זה יציג בפניכם את הסודות

הסכם ממון – הכירו את זכויותיכם!

חתימה על הסכם ממון באופן מקצועי, צפויה לשרת את האינטרסים של בני הזוג ולהביא למיצוי הזכויות שלהם. מדריך זה עולה לאתר, במטרה להעלות את המודעות

4 רעיונות לעיצוב מגני הוקרה לאירוע

מגיני הוקרה מלווים אותנו לאורך החיים ואנו מעניקים אותם כדי להוקיר תודה לאחר על תרומתו. יש מי שקיבלו מגיני הוקרה בטקס פרישה מעבודה, בעוד אחרים

כל היתרונות של השתתפות בשיעורי משחק

חוגי תיאטרון מציעים חוויה ייחודית ומעשירה החורגת מעבר לגבולות הבמה. בין אם אתה שחקן שאפתן או פשוט מעוניין לחקור את היצירתיות שלך, עיסוק בשיעורי תיאטרון

5 רעיונות לטיול אופניים שווה

טיולי אופניים מציעים דרך ייחודית ומרגשת לחקור את העולם. בין אם אתה רוכב אופניים ותיק או רק בתחילת הדרך, יציאה לטיול אופניים יכולה להיות חוויה

החשיבות העצומה שבבניית אתר עם מומחים

בעידן הדיגיטלי של היום, נוכחות חזקה באינטרנט היא חיונית עבור כל עסק או אדם המחפשים להצליח. אתר אינטרנט מעוצב ופונקציונלי משמש כחלון ראווה וירטואלי, יוצר

קוסם ליום הולדת עושה כאילו יש לו קרניים
כללי
AsaelMagic
כיצד להיות קוסם בעצמך

אם תמיד התעניינתם בקסמים, אתם מתרגשים מכל קסם שאתם רואים ומאז שאתם ילדים הבילוי המועדף עליכם הוא הופעת קסמים, ייתכן שאתם מתאימים להיות קוסמים בעצמכם! כמובן

קרא עוד »
סדנאות ראשית
כללי
AsaelMagic
סוגי סדנאות שוקולד

בקטן וטוב ניתן למצוא סוגים שונים של סדנאות שוקולד אשר יכולות להתאים לכל אחד ואחת, זאת ע"פ הטעם האישי וציון מאורעות מיוחדים. מהם הסוגים? כל

קרא עוד »
קיר לבן עם עציץ
כללי
AsaelMagic
טפטים לילדים

התקנה של טפט בחדר הילדים יכול להקנות לו מראה עדכני, חדשני ובעיקר מושך עין – וזאת בעלות אטרקטיבית לכל כיס. טפט לחדר הילדים – פתרון

קרא עוד »
לול-הקוסם-מוציא-מטפחותתת
לקבלת הצעת מחיר חייגו עכשיו!